Showing posts with label idea bisnes. Show all posts
Showing posts with label idea bisnes. Show all posts


Hello Semua! Sibuk berbisnes? Jangan lupa pula untuk redeem RM30 ye kepada yg layak...Redeem guna aplikasi Boost lebih mudah & berbaloi sbb Boost ada banyak fungsi berbanding aplikasi yg lain. Anda boleh topup prepaid phone, bayar bill air, unifi, celcom, maxis....shopping voucher dan mcm2 lagi.

Jangan lupa isikan code invite ni ya "mohf820" sebelum anda redeem di app ya..sedikit sebanyak bantu saya kumpul points.

Lihat Video ni untuk cara redeem boost e-tunai rakyat 2020.




Anda gembira sebab anda berjaya, atau anda berjaya kerana anda gembira?
Ramai orang fikir anda gembira kerana anda berjaya. Sebenarnya, kerana anda gembira dan senang hatikah anda berjaya. Positif. Anda positif, fikiran positif, perbuatan anda positif, ini semua menarik kejayaan datang pada anda. Minda yang positif merembeskan hormkn seumpama dopamin yang membenarkan anda untuk memproses lebih info dan membuka lebih banyak peluang untuk anda terokai.
Minda anda 3 kali ganda lebih efektif dan kreatid jika anda positif
Untuk mulakan 2018 dengan positivitu yang menyeluruh, cuba 4 tips ringkas ini.

Apa 4 tips mudah ini? Klik sini.


Salah satu cabaran bila menjadi usahawan ini ialah, setiap kali bangun pagi, akan ada idea baru yang muncul untuk bisnes anda. Dan jika anda kurang berhati-hati, anda mungkin akan terjerumus pada jurang kerugian sebab idea anda itu, anda tak pasti pun berapa pulangannya tapi anda dah teruja untuk jalankan.

Atau, anda tercari-cari lagi idea bisnes, dan sedang anda berjalan di sebuah tempat, idea datang hasil daripada masalah yang ada di situ. Anda terus saja mula buat tanpa apa-apa persediaan yang kukuh kerana menyangka peluang anda akan hilang begitu saja jika anda lambat bertindak.
Benar, memang lambat bertindak akan buat peluang hilang. TETAPI, bertindak tanpa perancangan dan asas juga akan buat peluang anda musnah dan merugikan anda. Apa yang anda perlu buat? Anda perlu buat kajian pasaran atau market research. Anda perlu kaji dan cuba dahulu dalam skala kecil. Kajian sangat penting.

Ada orang malas nak buat kajian sebab kata mereka, banyak pakai duit, lebih baik guna untuk buka bisnes terus. SALAH! Tak rugi labur sedikit duit dahulu untuk kaji, kerana dari kajian itu anda akan nampak lebih jelas arah tuju bisnes yang anda nak buat, anda akan tahu apa kekurangan yang anda perlu perbaiki dan apa kelebihan yang perlu anda pertingkatkan. Selain itu, anda akan dapat tahu anggaran kasar pulangan anda kelak.

Gagal melaksanakan market research boleh membawa risiko besar pada syarikat. Ia seumpama terjun dalam air tanpa tahu kedalaman air dan peralatan yang sesuai. Anda kena buat homework! Anggap saja ini sebagai pelaburan jangka panjang. Anda dapat tahu apa permasalahan sebenar, data untuk sediakan pelan pemasaran dan juga buat anda nampak jelas segmen pasaran yang anda nak sasarkan untuk produk atau servis anda. Anda dapat kenal pesaing anda dan juga dapat buat pilihan yang tepat untuk lokasi pelancaran bisnes anda nanti.
Tapi, sebelum anda mulakan kajian anda, temui konsultan atau mereka yang arif tentang bisnes ini. Mereka boleh membantu anda dalam menyenaraikan dan menentukan maklumat apa yang anda benar-benar perlukan.
Kritikalnya, market research akan beri anda maklumat mengenai 3 perkara ini.

Klik sini untuk tahu lebih lanjut mengenai 3 perkara utama ini.

Jangan Lupa FREEGIFT ini

Tools Terbaik

Suka BISNES?? LIKE Bisnes!

PROMOSI TERKINI!

PANDUAN PERCUMA!

Popular Posts