http://portalbisnes.blogspot.com/2015/10/cara-mudah-beli-barang-gadget-dari-china.html

SAYA AKAN TUNJUKKAN ANDA BAGAIMANA ANDA BOLEH MEMBORONG BARANG DARI CHINA, DENGAN HANYA DUDUK DI DEPAN KOMPUTER ANDA, SERTA BAGAIMANA MENJANA UNTUNG BESAR DENGAN BISNES BORONG INI!

Perkongsian dari: Nigel Ong

Saya Nigel Ong! Saya merupakan usahawan online yang mula menjual secara kecil-kecilan sejak beberapa tahun dahulu. Pada ketika itu, saya tidak ada modal yang besar untuk bermula, apatah lagi pengalaman saya yang tentunya masih cetek untuk meraih keuntungan besar dalam bisnes.
Tetapi syukur kerana saya tidak sangka dalam satu tahun sahaja, saya berjaya menjana pendapatan 5 angka dengan menjual barangan fizikal dan hanya secara sambilan sahaja.
Saya mungkin BUKAN seorang yang terkenal, tetapi saya TAHU bagaimana menjalankan bisnes borong dan buat duit senyap-senyap. Bukankah itu lebih "cool" dan itu style pilihan saya dalam menjalankan perniagaan.

Saya Dulu Ditipu Hidup-hidup

Atas kertas, nak memborong barang-barang fizikal dari China kadangkala nampak mudah.Tapi hakikatnya saya pernah ditipu dan telah melakukan pelbagai kesilapan di dalam menjalankan bisnes borong ini .Ia mengakibatkan saya kerugian beberapa ribu ringgit dan terpaksa menghadapi pelbagai masalah. Antaranya :
  1. Ditipu oleh pembekal. Sudah order dan bayar tapi... barang tak sampai-sampai!.
  2. Stok sampai, tapi tak boleh pakai langsung!
  3. Tersalah pilih stok, yang menyebabkan barang susah untuk dijual.
  4. Paling memalukan... kena "sound" di kaunter PosLaju sebab tak pandai bungkus barang.. pergh!.
Masalah-masalah ini ada yang menyebabkan saya rugi begitu banyak wang, masa dan tenaga.Tuhan saja yang tahu perasaan saya pada masa itu.

Pengalaman ‘1 Tahun Emas’ Mengajar Saya ‘Ramuan’ Terpenting!

Kisah dan pengalaman saya berniaga online bermula dengan sangat pahit. Namun berkat kesungguhan saya mencuba bisnes borong ini, saya berjaya menjana pendapatan 5 angka selepas melakukan beberapa kali borongan.
Saya bukanlah berniat mahu menunjuk-nunjuk, malah, kejayaan saya ini mungkin terlalu kecil jika mahu dibandingkan dengan orang lain.
… tetapi apa yang mahu saya sampaikan ialah, saya telah menemui satu teknik ‘rahsia’ yang amat berkesan dan menguntungkan di dalam membuat bisnes borong secara online!
… jika ia berkesan untuk saya,saya percaya ianya juga pasti berkesan untuk anda.
Sebabnya...
1. Saya hanya bermula dengan modal yang kecil, iaitu dengan bermodalkan wang sebanyak RM500 sahaja!
2. Saya bukanlah orang yang mahir IT, tetapi, saya boleh berjaya memborong barang dari CHINA secara online, malah, turut berjaya menjual barang-barang tersebut secara online juga! Saya akan tunjukkan anda bagaimana saya melakukannya dengan terperinci.

Ini Bukan Rahsia, Tapi...
Pendedahan Info Berkualiti Bernilai Lebih
5 Angka!

Ya! Terus-terang saya katakan, teknik dan rahsia ini sebenarnya hanya diketahui oleh masyarakat Cina sahaja... Sebabnya, laman web yang akan digunakan untuk membeli barang borong secara online ini adalah website berbahasa cina!
TAPI... Anda tidak perlu risau!
Walaupun anda tidak tahu bercakap atau membaca tulisan cina, saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana anda boleh berurusan dan menjalankan urusniaga borong anda dengan mudah menggunakan bahasa inggeris.
Tanpa berlengah lagi, saya perkenalkan kepada anda, website yang menjadi lubuk bagi pemborong-pemborong di Malaysia, memborong barang dari China secara online!

beli-barang-di-taobao

Mengapa TaoBao.com?

Mungkin ini soalah pertama yang akan muncul di fikiran anda apabila saya menyebutkan tentang halaman web TaoBao.com. Mengapa membeli di TaoBao.com? Mengapa tidak Alibaba.com? ataupun AliExpress.com?
Baiklah, biar saya terangkan kepada anda mengapa saya memilih TaoBao.com sebagai lubuk untuk tempat saya memborong barang dari China.
Untuk pengetahuian anda, TaoBao.com sebenarnya, adalah merupakan website milik syarikat Alibaba. Jadi.. Mengapa pula Alibaba mewujudkan TaoBao.com sedangkan mereka sudah ada Alibaba.com?
Sebenarnya, Taoboa.com diwujudkan untuk segmen pasaran yang berbeza...

Di Alibaba.com, ianya adalah lebih khusus kepada pemborong-pemborong yang BESAR dimana, produk-produk disitu dijual dengan harga yang sangat rendah. Tetapi untuk membeli di Alibaba, secara purata, minimum kuantiti yang perlu dipesan adalah antara 500 unit hingga 1,000 ke 10,000 unit.
Manakala AliExpress.com pula, adalah untuk segmen pengguna (consumer) dimana, di AliExpress.com, anda boleh membeli produk pada kuantiti yang sedikit, tetapi dengan harga yang agak mahal. Ianya sebenarnya sebuah website yang disasarkan kepada pengguna-pengguna di U.S yang mahu membeli barang dari China secara terus.

TaoBao.com pula, adalah di tengah-tengah... ianya adalah khas untuk pemborong-pemborong kecil yang mahu memborong secara kecil-kecilan. Di TaoBao.com, anda boleh memborong barang dari 5 unit hinggalah kepada beberapa puluh unit. Harganya pula adalah tidak terlalu mahal seperti AliExpress dan juga tidak terlalu murah seperti Alibaba.com . Jadi ianya "just nice!". Sangat sesuai untuk pemborong-prmborong kecil mendapatkan bekalan bagi memulakan perniagaan mereka secara kecil-kecilan.


Jangan Lupa FREEGIFT ini

Tools Terbaik

Suka BISNES?? LIKE Bisnes!

PROMOSI TERKINI!

PANDUAN PERCUMA!

Popular Posts